ריצוף שיש וקרמיקה
 

התאמת ריצוף עבור חימום תת רצפתי

כיום יותר ויותר אנשים מודעים ליתרונות הרבים שיש למערכת התקנת חימום תת רצפתי ואכן כבר אין מדובר בשיטה היעילה שמככבת רק באירופה, אלא גם בארץ ניתן למצוא שלל חברות אשר מתמחות בכך. מכאן רגע לקראת שבוחנים האם מעדיפים חימום תת רצפתי שמושתת על חשמל או על מים, גם יש לבחון איזה ריצוף מבקשים להתקין מעל התשתית, ולו על מנת ליהנות מתפוקה מרבית וחסכונית.

 

הגברת יעילות החימום

ראשית נציין ששיטת חימום תת רצפתי מתאימה עבור מגוון נרחב של ריצופים – כולל רצפת בטון, קרמיקה, ריצוף טרצו וכדומה, כאשר העיקרון הנו פשוט, ככול שהמשטח הרצוי אינו מבודד תרמי וככול שהשכבה פחות עבה, כך יעילות החימום יותר אידאלית. כמו כן נציין שאם מבקשים להתקין את המערכת על גבי ריצוף קיים, הרי שיש לוודא שגובה הקירות יעלה על 3 מטר, ולו כיוון שמדובר בהגבהת הרצפה – נתון שיש לקחת בחשבון.

 

פרקט – אפשרי או בעייתי?

ישנה סברה מוטעית שפרקט וחימום תת רצפתי פשוט מאוד לא הולכים ביחד, ולו כי ידוע לכל שעץ הנו מבודד תרמי יעיל ביותר, ועל כן התפישה היא שהמערכת תפעל על ריק, כלומר היא לא תהיה יעילה עובר חימום המרחב. פה רצוי לדייק את העובדות, וזאת כי כן ניתן ליהנות גם מחימום תת רצפתי וגם ממראה של רצפת עץ, אך לא בכל מחיר. אי לכך כאשר עומדים לשלב בין שני האלמנטים, יש לבחון האם מדובר בעץ גושני מלא או בלמינציה, מהו העובי של רצפת העץ וכדומה.

 

שילובים אפשריים של רצפת פרקט

מבקשים להגיע לשורה התחתונה ולהבין אלו שילובים שכוללים פרקט כן מתאפשרים? ובכן הכי אידאלי לשלב בין פרקט עץ שהעובי שלו אינו מעל 10 מ"מ. כמו כן גם ניתן לבחור בפרקט פולימרי אשר אינו מבודד כלל את החום, וזאת כי לצד העובדה שהנראות זהה לעץ טבעי, החומר שונה בתכלית. כמו כן מי שמתעקש לשלב פרקט מעץ יותר עבה, יימצא שהדבר כן אפשרי, אך הוא ייקר את ההוצאות השוטפות, וזאת כי האנרגיה שתידרש תהיה הרבה יותר גבוהה – כך שתצרוכת החשמל עתידה לזנק ב25%.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

[contact-form-7 404 "Not Found"]